Examens :s - Reisverslag uit Merksem, België van Rozemarijn Bakker - WaarBenJij.nu Examens :s - Reisverslag uit Merksem, België van Rozemarijn Bakker - WaarBenJij.nu

Examens :s

Door: Rozemarijn

Blijf op de hoogte en volg Rozemarijn

06 Januari 2009 | België, Merksem

Heey mensen,

Allereerst gelukkig nieuwjaar iedereen ;).
Wat een leuke reacties heb ik allemaal gekregen van jullie! Leuk om te lezen!
Het is nu nog ff flink in de boeken en studeren voor dat het grote feest gaat beginnen. 1 maand leren, dat moet vol te houden zijn. Nou, haast niet! Ik zit met mijn hoofd al half in Suriname, lekker 4 maanden weg en werk verrichten wat ik leuk vind. Heerlijk! Dus van leren komt niet veel, maar ik doe mijn best!.
Ik heb al flink veel geregeld voor mijn stage in Suriname. Ik heb een internationaal rijbewijs gehaald (altijd handig) en crocs :s Hoe erg! Ik vind dit dingen zooo onwijs lelijk maarja, ik moet compleet witte schoenen hebben om op de verlosafdeling te mogen werken! Te zot voor woorden. Achja, het is verplicht dus we doen het maar braaf. Het zijn uiteindelijk crocs geworden, lekker licht dus makkelijk voor de koffer en zijn gewicht;) Ook heb ik mijn laatste injectie gehad. Dit ging niet echt vlot :s Het was een spuit met een glazen stamper. Ontzettend ouderwets. Dit is er ongeveer gebeurt :P ; Zo, spuit klaar maken, vloeistof optrekken, oeps stamper uit de spuit, vloeistof kwijt. Conclusie: hoop gevloek! Hahha nee dat viel heel erg mee. Maar we moesten wel weer een nieuwe injectie gaan halen. Kortom, hoop gedoe.
Ik ben ondertussen ook bezig geweest om een beurs te bemachtigen van 1000 euro :d. Dit is mij tot nu toe nog niet gelukt. Ik kreeg hier de kans voor via school en ik heb mijn samen met mijn reis/klasgenoten aangemeld. Die hebben de beurs wel gekregen maar ik niet:s Ik ben nummer 1 op de reservelijst. Ik heb gelukkig wel een grote kans om hem in de 2e selectieronde te krijgen. Ik hou dus goede hoop;) Duim allemaal voor me, want die 1000 euro kan ik goed gebruiken uiteraard;).

Nou zijn jullie weer een beetje op de hoogte en ga ik snel met mijn neus in de boeken!

Liefs Roos

  • 06 Januari 2009 - 16:13

    Je Reismaatje Karin:

    ach roos lukt het ook niet om te leren. ik ben al twee dagen druk aan het shoppen (want ja je moet een hoop hebben voor suriname, haha) ik heb net management af en nu de laatste hand aan mijn eindwerk. en dan morgen studeren.
    suc6 nog en tot donderdag
    dikke (neger)zoen
    karin

  • 10 Januari 2009 - 12:52

    Studerende Lieke:

    Ik zit nog niet eens met mijn hoofd in Suriname en het leren lukt me ook niet :s. Moet Microbiologie en Farmacologie leren barf barf dus.

    Maar nog maar 3 weken en dan ga je naar Suriname!!
    Ik ga je zeker volgen

    Studeerse en als ik je niet meer op school zie huppelen veel plezier!!!

    Kusjes

  • 11 Januari 2009 - 12:24

    Maaike Oerlemans:

    NOG MAAR DRIE WEKEN!!! Joehoe!! Ik heb er zoveeeeel zin in.. Mijn hoofd zit ook helemaal in Suriname en zoals Daan zou zeggen.. Ook bij de brede bruine mannen met hun grote gereedschap haha! Ook al vind ik die niet heel aantrekkelijk ;) Gisteren ben ik weggeweest voor het pakket op te sturen en het is gelukt! Ik zal het morgen wel even vertellen. Wat wel leuk was, het was in een Surinaamse winkel met een aantal surinamers. Ik heb een naam opgekregen van een verpleegster in het Diakonessenhuis die ik moest zoeken en de groeten moest doen. Zij zou dan heeeeerlijk voor ons koken. Dat aanbod heb ik dus direct aangenomen ;)
    Nu moet ik weer even verder met leren.. dit was weer wel even genoeg studieontwijkend gedrag haha..
    Kus!

  • 12 Januari 2009 - 19:05

    Stefanie:

    Hey rozemarijn, super dat je komt het gaat je bevallen!
    Wij staan niet in Academisch ziekenhuis maar in het diakonessenhuis.. al een geluk misschien want wij staan hier ook al met 4 en anders loop je elkaar toch maar voor de voeten :)
    in elk geval veel succes nog en ik zie je in Paramaribo.
    Groetjes

  • 21 Januari 2009 - 08:30

    Cindy:

    Dag Rozemarijn, ik heb niet heel veel info voor je want ondanks dat wij nu ons ticket hebben omgeboekt zitten wij nog steeds in onzekerheid.. Ik denk dat je school meer kan doen omdat die meer connecties hebben dan wij. Dit alles maakt het idd niet leuker! Je moet nagaan wanneer je die MKV hebt opgestuurd en dan minimaal 12 weken erbij optellen, dan zou het kunnen dat je het dan pas binnenkrijgt. Ik weet niet hoe lang jullie gaan? Als je maar drie maanden gaat zal ik van je ticket 3 maanden maken en je MKV via een mail naar het consulaat intrekken.. Surinamers geven geen bevestiging dus dan kan je anderhalve week daarop (ze zijn natuurlijk wat traag met het verwerken van dat soort dingen) een visum voor drie maanden aanvragen. Ik geloof dat dat zo'n multiple entry visum is.. Ik weet niet meer of die nu 2mnd of 3mnd geldig is maar als je die visum neemt kan het het in Suriname laten verlengen.. Ik hoop dat ik je wat meer op de hoogte heb gesteld. Succes nog!

    Groetjes Cindy

  • 27 Januari 2009 - 20:26

    Ilja:

    ik hoop niet dat jullie je zaken via het districtscommissaris doen, die is nou net ontevreden en is gewoon gelul wat ze doen, nederlandse studenten komen ook naar Suri voor stage, het gaat allemaal prima, er zitten meer NL-ers dat BEérs, niemand moet de pret bederven.


  • 30 Januari 2009 - 18:15

    Mams:

    Hoi ,hoi,

    Nou eindelijk vrij en (bijna) klaar voor vertrek!
    Ik heb van mijn nieuwe werkgever al een "nederlands" adresje gekregen van een tandarts in suri!!! Het is een lieve dame en je kunt haar vinden op flying dentist.Foundation
    Praktijk in Paramaribo!!!!
    Wij verheugen ons op 14 maart!!!!!!!!

  • 01 Februari 2009 - 11:55

    Niek&Mariëtte & Kids:

    Hoi Rozemrijn,

    we hebben je site gevonden!!. Wat een spannende belevenis. 4 Maanden naar Suriname is niet zo maar iets.
    Wij wensen je hele mooie maanden toe, dat je veel mag leren, maar dat je ook veel plezier en een hele mooie tijd mag hebben samen met je vriendienen/studiegenootjes.

    We denken aan je (en aan je ouders). Goede reis woensdag en pas goed op je zelf.

    Groetjes,

    Mariëtte, Niek, Max, Noortje en Jasmijn

  • 01 Februari 2009 - 14:43

    Boukje:

    Roos! Ook een berichtje van mij hier: vond het echt heel erg gezellig gisteravond! Hoop dat je een prachttijd tegemoet gaat daar. En mocht je heimwee krijgen, denk 'Nederland = voorlopig nog sneeuw, ijs, kou' en dan ben je weer blij dat je in tropisch Paramaribo bent! 'k Ga je volgen op deze website! Liefs, Bouk

  • 02 Februari 2009 - 14:00

    Renske:

    Hee Lieve Rozemarijn!
    Wilde nog even zeggen dat ik het super gezellig vond zaterdag! Ik zal je straks ook nog even die organisatie mailen:)!
    Nou meis, je website word voor mij een van de vele dagtaken want ik wil alles weten!! Haha!
    Ik hoop echt dat je een super mooie periode tegemoed gaat!!!
    En schrijven he;) haha!!
    Veel liefs Rens

  • 03 Februari 2009 - 07:32

    Dini Moeder Van Kari:

    hoi rozemarijn,
    na al het gestress eindelijk je koffer aan het pakken, het belangrijkste meenemen, je paspoort, ticket en pinpas, de rest komt wel. heel heel veel plezier in suriname, ook wel een beetje leren, maar dat gaat vast lukken.
    groeten Wim en Dini

  • 04 Februari 2009 - 13:26

    Papa:

    Ha Roos,

    Goede reis gehad? Wanneer ik dit schrijf zit jij nog in het vliegtuig (nu 15.25 nederlandse tijd). Veel plezier met het installeren in je nieuwe huisje. Geniet er maar van. Ik ga nu twee en halve dag op congres in Vaals. Ik lees je reaktie aanstaande vrijdag wel. Kus en liefs, papa

  • 04 Februari 2009 - 18:12

    Joke:

    Hoi Roos!

    Eindelijk is het dan zo ver!! Toen ik je moeder vandaag tegen kwam was je al 10 minuten over de helft van je vliegreis. Inmiddels ben je al wel over en zit je misschien wel op een terrasje met een koel glas. Jemig... ik wil ook terrasjes temperaturen... Brrrrrrr!!

    Maak er iets moois van de komende maanden!

    Knufsels,
    Joke.

  • 05 Februari 2009 - 10:47

    Mams:

    Hoi lieverd,

    Wanneer je dit kunt lezen heb je waarschijnlijk internet!!
    Zou wel heel welkom zijn!!!
    Ben heel nieuwsgierig naar je huisje en alle belevingen!!!!!!??
    Gezellige tijd groetjes aan de meiden!!! Kus Kus mam

  • 05 Februari 2009 - 17:18

    Linda Van Der Weide:

    Hey Roos,

    als het goed is zit je nu met je gat in Suriname!
    Ik wens je heel veel plezier daar!!
    Ik ga je zeker volgen op deze site!
    Geniet er lekker van.

    liefs Linda

  • 05 Februari 2009 - 21:23

    Jorrit:

    Hoi Roos!

    Je eerste dag daar zit er al weer bijna op. Had stiekem toch wel in je koffer meegewild. Hopelijk heb je een goede reis gehad! Kijk uit naar je eerste berichtje!

    Kus en knuff,
    Jorrit

  • 06 Februari 2009 - 15:21

    Papa:

    Ha Roos,

    Je laat je niet op je kop zitten door een paar van de luie ambtenaren. Jullie hebben alles volgens hun eigen regels geregeld. Je accepteert geen 3 maanden visum. Je hebt recht op een MKV, sterker nog je hebt hem al en er is voor betaald! Anders ga je maar naar de Nederlandse ambassade is Parimaribo. Of leg in ieder geval contact met de stage begeleider in het Academisch ZH.
    Als het niet lukt dan leg ik wel weer contact met Mevrouw Gill`ard van de PvdA in de Tweede Kamer.

    Liefs, Papa

  • 06 Februari 2009 - 16:42

    Jasper:

    Hey Roos,

    al een beetje bijgekomen van de vlucht? Hopelijk is het daar warmer dan hier (dat weet ik wel zeker)

    Nou, veel plezier met salsa dansen en ooh ja, ook met werk (dat moet ook nog hè)

    Groetjes
    Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozemarijn

4 maanden stage lopen in het Academisch Ziekenhuis in Paramaribo op de verlosafdeling!!!

Actief sinds 11 Dec. 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 16491

Voorgaande reizen:

04 Februari 2009 - 28 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: